Unilever w Europie stał się firmą, która nie przekazuje już odpadów (innych niż niebezpieczne) na składowiska
Dziewięć miesięcy po osiągnięciu statusu „zero odpadów”, czyli zaprzestaniu przekazywania na składowiska odpadów (innych niż niebezpieczne) przez wszystkie 242 fabryki, Unilever ogłosił, że w Europie stał się firmą, która całkowicie nie przekazuje odpadów. Oznacza to, że oprócz zakładów produkcyjnych, odpadów nie przekazują także inne obiekty, jak centra logistyczne i magazynowe oraz biura, które są w pełni zarządzane przez Unilever1.
Firma Unilever ogłosiła swoją ambicję, aby stać się firmą nieprzekazującą odpady na składowiska, już w styczniu 2015 r. Unilever w Europie zrealizował ją jako pierwszy, posiadając 63 obiekty, które nie przekazują odpadów. W okolicach końca roku firma zamierza osiągnąć ten cel już na całym świecie i kontynuuje prace nad tym, aby cały tzw. łańcuch wartości firmy funkcjonował w zgodzie z założeniami „zero odpadów”.
Osiągnięty przez nas cel to kluczowy element realizowanej przez Unilever strategii zrównoważonego rozwoju i chcielibyśmy zobaczyć podobne, pozytywne zmiany w tym obszarze w całej branży. Właśnie dlatego w czerwcu tego roku dyskutowaliśmy z innym firmami, ekspertami oraz pozostałymi kluczowymi interesariuszami, aby zdobyć jeszcze więcej osobistego wsparcia w tym środowiskowym i społecznym problemie. Wierzymy, że jeśli będziemy działać wspólnie, jesteśmy w stanie wyeliminować odpady na niespotykaną do tej pory skalę na całym świecie. Nasz europejski zespół zrobił ogromny krok w tym kierunku, a jego sukces jest doskonałym dowodem na to, że przyjęte przez nas podejście oraz wypracowany w fabrykach model działań można powielać również poza światem obiektów produkcyjnych - powiedział Pier Luigi Sigismondi, Chief Supply Chain Officer.
Nawiązując do Globalnych Celów Rozwojowych ONZ – zbiorze ambitnych celów, które mają zakończyć problem ubóstwa, zniwelować nierówności na świecie i walczyć ze zmianami klimatu do 2030 r. – jest dla nas jasne, że nadszedł czas na podjęcie poważnych działań zmierzających do eliminacji przekazywania odpadów na składowiska – dodał Sigismondi.
Jesteśmy dumni, że wszystkie nasze obiekty w Europie nie przekazują już odpadów na składowiska. Osiągnięcie tego statusu jest niezwykle złożonym procesem, jako że często nie jesteśmy właścicielami obiektów, gdzie są nasze biura lub magazyny, i nasze zespoły musiały włożyć wiele energii, przedsiębiorczości i inicjatywy aby pokonać przeciwności. Plan „Życie w sposób zrównoważony” jest głęboko osadzony w naszej organizacji oraz markach. Osiągając większe wzrosty właśnie poprzez zrównoważone marki, czy generując oszczędności poprzez lepszą efektywność surowcową, widzimy coraz wyraźniej pozytywny wpływ realizowania zrównoważonego modelu biznesowego - skomentował Jan Zijderveld, szef firmy Unilever w Europie.
Uwagi:
- 1 Osiągnięcie to oznacza, że oprócz zakładów produkcyjnych, także inne obiekty zarządzane w pełni przez Unilever, takie jak biura, magazyny czy centra dystrybucji, nie przekazują już odpadów na składowiska śmieci. Firma planuje pracować dalej, aby osiągnąć taki status także w miejscach, gdzie jest tylko jednym z najemców biur lub magazynów w danym obiekcie lub zajmuje tam mniej niż 35% dostępnej powierzchni.
- Więcej informacji o osiągnięciu celu „Zero odpadów” przez wszystkie zakłady produkcyjne Unilever na świecie można znaleźć tutaj.
dostarczył infoWire.pl
Link do strony artykułu: https://wp.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/unilever-osiaga-kolejny-etap-w-realizacji-projektu-zero-odpadow